תפריט ראשי
RssFacebook
טיפולים וסדנאות

4 שיטות להכניס את היוגה לחיים שלך

4 שיטות להכניס את היוגה לחיים שלך

ישנן דרכים רבות לתרגל יוגה. איזו שיטה הכי מתאימה לך? ישנם טרנדים וסגנונות רבים.
חלקן דינמיות, חלקן איטיות, חלקן נושמות יותר, חלקן פעילות גופנית יותר, חלקן מרפאות יותר, וחלקן פואטיות יותר … כן!
אז איך תדעו איזו שיטה הכי מתאימה לכם?

ביקראם יוגה

אם אתה הטיפוס שאוהב פעילויות יומיומיות ומתאמן באופן דינמי כאשר היום עדיין חם,
אז בהחלט תתחבר לביקראם יוגה. השיטה כוללת סדרה של 26 תנוחות קבועות ושני תרגילי נשימה חזקים.
אם אתה חושב שהפה זה מסתיים, אנא חשוב שוב – כל הסדרה נעשתה פעמיים, ולא רק פעם אחת. פעמיים!
בסוף תרגישו כל יכולים ותוכלו להמשיך הלאה. אני אישית מרגישה כמו זינה, הנסיכה הלוחמת, שהייתה בגיהינום ושרדה.
אחרי שהתקלחתי במכון הרגשתי שהעור שלי חלק כמו משי, מה שגרם לי להרגיש שמחה ומאושרת.
אבל, מכיוון שאני לא מסוג האנשים שאוהבים יותר מדי שגרה, וחושבת שיש לי יותר שאלות לגבי אופי היוגה? אני ממשיכה לדבר הבא.

אשטנגה יוגה

שיטה המתאימה לאנשים שאוהבים שגרה שלמה. הם אוהבים להתאמן בתנאים נוחים יחסית, אך עדיין שומרים על מהירות אימון גבוהה וזיעה.
יש סנכרון רציף בין תנועה לנשימה, הרצף קבוע והקושי גדל, ולכן לפעמים התרגול עשוי להיות זהה,
לעולם לא מרגיש משעמם באשטנגה יוגה, מכיוון שהמפגש עם עצמך הוא פיזי ופסיכולוגי.
מעריצה גדולה של אשטנגה. היתרון בשיטה זו הוא שבעצם תוכלו לראות כיצד אתם מתקדמים מעת לעת באותה סדרת תנוחות,
ועם הזמן דברים שנראים בלתי אפשריים להשגה הופכים לאפשריים, והחוויה מלהיבה.

האטה יוגה

הלב הוא הבסיס הקלאסי ממנו מתפתחים זרימות יוגה שונות.
כאן, מתרגלים יכולים לחוות פעילות גופנית, נשימה ומדיטציה. העיקרון המנחה הוא הכנת הגוף למדיטציה.
העוסקים בשיטה זו ימצאו את עצמם מרחפים ביציבה, שואפים ונושפים לזמן מה. מקצב האימונים איטי ונעים.
התקדמות מוקפדת ומוקפדת. האטה יוגה מתאימה גם לתרגול איכותי ובינוני.

בגדי יוגה נושמים לנשים >>

ויניאסה

זהו ריקוד ספורטיבי שהוא שילוב של מספר שיטות. הוא מתורגל בסדר מסוים ללא לגיטימציה יחסית.
העיקרון המנחה הוא סנכרון תנועות נשימה בתרגילים גבוהים יחסית, דינמיים וחופשיים.
גישה זו תתאים במיוחד למי שנפשם חפצה בגיוון, למי שיש ניסיון עם עם תנועות חדשות, למי שפעילותם היומיומית שגרתית ותחושת האי הוודאות לא מאיימת עליהם. אלו שלמעשה מוכנים לקבל תרגול משתנה כל הזמן ולא סטטי.

אז באיזו שיטה לבחור? ישנן שיטות רבות, וההודעה אינה כוללת את כל השיטות. חשוב להבין כי אין נכון או לא נכון בשיטות וצורות יוגה שונות. הרעיון הוא לא להפוך את גופנו למרכז כל הפעילויות שלנו, וגם לא להימנע ממנו לחלוטין. מטרתנו היא לשפר את הכושר הגופני כמו גם את האיכות הנפשית והפסיכולוגית. כל מורה יעניק לך חוויה אחרת. בנוסף, הדרך בה אתה הולך לשיעור תשפיע באופן מודע על החוויה שלך – שאל את עצמך- האם אתה פותח או סוגר את הדלת? האם יש דעות קדומות או מתכוונים לרכוש ידע חדש? יש שיטות שיגרמו לכל מיני התנגדויות, ושיטות מסוימות יזרמו אליך כמו מים. רק עם הזמן אתה יכול לחשוף את המסתורין של כוח היוגה. הדבר החשוב ביותר הוא פתיחות והתמדה.

אז באיזו שיטה לבחור?

ישנן שיטות רבות, ומאמר זה אינו כולל את כולן. חשוב להבין כי אין נכון או לא נכון בשיטות וצורות יוגה שונות.
הרעיון הוא לא להפוך את גופנו למרכז כל הפעילויות שלנו, וגם לא להימנע ממנו לחלוטין.
מטרתנו היא לשפר את הכושר הגופני כמו גם את האיכות הנפשית והפסיכולוגית. שאל את עצמך- האם אתה פותח או סוגר את הדלת? האם יש דעות קדומות או מתכוונים לרכוש ידע חדש? יש שיטות שיגרמו לכל מיני התנגדויות, ושיטות מסוימות יזרמו אליך כמו מים. רק עם הזמן אתה יכול לחשוף את המסתורין של כוח היוגה. הדבר החשוב ביותר הוא פתיחות והתמדה.